zondag 2 maart 2014

gehaakte waxinelichthouder/bloempot

Ik heb het heel lang uitgesteld, leren haken. Ik was er een beetje bang voor... dat ik er nog een hobby bij zou hebben! Maar toen ik aan het eind van mijn tweede zwangerschap echt niks meer kon, het zitten achter de naaimachine al te veel was, zat er niks anders op. Ik kreeg wat hulp van een familielid, prutste wat met bloemetjes, kreeg nog wat tips van een ander familielid (ik was te krampachtig), maakte een granny square. En toen vond ik het tijd voor een dekentje. Ik had immers nog 1,5 maand te gaan! Ik vond een heel mooi patroon op de blog van 'haken en meer'  en paste de kleuren aan aan de babykamer. Het patroon is redelijk eenvoudig en dus goed te doen voor een beginner. Met wat hulp ben ik begonnen aan een poppendekentje, om te oefenenen. En daarna klaar voor het echte werk. Verslavend!!! Elk vrij uurtje dat mijn dochter op bed lag stak ik in de deken en na drie weken was daar een heuse eigen-gehaakte deken.

En daarna... niet meer gehaakt! Tot gisteravond dus. Ik heb wat restjes katoen bij elkaar gezocht en wilde proberen of ik een 'jasje' voor een waxinelichtje-houder kon maken. Ik gebruikte maar 2 kleuren, eerst eens kijken hoe dat zou worden, maar ik ben blij met het eindresultaat. Het glaasje kan ook dienen als potje voor wat vrolijke voorjaarsbloeiers. Ik zie het al helemaal voor me.


Vooralsnog kunnen 's avonds de kaarsjes nog aan, dus na een avond gezellig in het werklicht kon het kaarsje toch nog even branden.


Toen ik de foto's klaar had en op internet wat aan het zoeken was, stuitte ik op deze pagina. Ik was weinig origineel dus, maar dat mag de pret niet drukken. Het idee van de voorjaarsbloeiers is dus lang niet gek!

Voor wie benieuwd is naar het dekentje wat ik gehaakt, heb hier nog een foto:



1 opmerking:

  1. Wat een mooi dekentje! Ik wil graag een zelfde soort dekentje voor mijn dochtertje haken. Nu vraag ik me af of je nog weet van welk garen je het deken gemaakt hebt, of in ieder geval het soort garen en de dikte ervan. Alvast bedankt!

    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen