zondag 23 maart 2014

luier-etui bij geboortekaartje

Dit weekend maakte ik iets in opdracht! Oke, het was op verzoek van mijn schoonmoeder, maar (schoon)moeders zijn de grootste fans, dus dat nemen we heel serieus. En bij Serieuze Zaken horen ook eigen labels. Ik wilde ze al een hele tijd graag maken en dit was een goede aanleiding. Je kunt ze professioneel laten maken, maar ik besloot ze in eerste instantie gewoon op transferpapier (van de hema) af te drukken en dit te strijken op een wit stuk katoen. Voor nu voldoet dit prima en ik ben tevreden!

De opdracht luidde als volgt: Maak een luier-etui passend bij een geboortekaartje, voor een kraamkado (alsjeblieft...)
De luier-etuis die ik al eerder maakte vielen erg in de smaak, dus liefst een soortgelijke. Het geboortekaartje leende zich uitstekend voor een bijpassend lui-eretui en ik had zelfs alle stofjes in mijn voorraadkast liggen.
Ik paste het patroon iets aan. De flap werd wat smaller en kreeg wat meer ruimte door de drukknoop wat hoger te plaatsen. Daardoor gaat het geheel niet meer trekken als je er een stuk of zes luiers in stopt.

Een luier-etui in een heel andere stijl, maar ik vind dat het erg goed uitgepakt heeft.
En een tevreden klant! Hopelijk ook een tevreden ontvanger van dit kraamkado...



3 opmerkingen:

  1. Wat geweldig ook weer. (schoon)Moeders natuurlijk grootste fan s, maar dit vriendinnetje is ook super fan van al die prachtige dingen die je maakt!!! X LK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ontvanger van het luier-etui was geweldig verrast .
    Dus een erg tevreden ontvanger.

    Tine.

    BeantwoordenVerwijderen