woensdag 16 april 2014

Guirlande 2.0

Ik vertelde al eerder dat ik erg te spreken was over het guirlande-jurkje dat ik hier al eens eerder maakte. Het jurkje valt erg mooi bij Bregje en ik had laatst een stof besteld van Atelier Brunette bij studio saartje, die ik wilde gebruiken om een nieuwe uitvoering te maken. En hij is nog beter geworden!
Ik heb de achterkant iets verlengd, omdat in het patroon de voorkant langer was dan de achterkant. Met een meisje dat nog in de luiers zit wordt dat effect alleen maar versterkt. Nu heb ik de voor en achterkant gelijk geknipt en zit hij perfect!

Ik deed nog een andere aankoop: bij Mamarieke bestelde ik een kamsnap-tang met kamsnaps in alle kleuren van de regenboog. Op verschillende blogs las ik enthousiaste verhalen en zag mooie foto's van resultaten voorbij komen. Ik gebruik de laatste tijd vaak drukknoopjes en zeker voor kinderkleding is dit een leuk en makkelijk alternatief. Het zijn een soort plastic drukknopen en ze geven een mooi accent.
Maar ook voor tassen en andere accessoires zijn ze heel geschikt, dus ik denk dat ze hier nog wel regelmatig voorbij zullen komen.

In mijn vorige blog had ik het over dat ik altijd twijfel en zo ook hier weer. Heb ik gisteravond besloten dat de kamsnaps groen moeten worden, beslis ik vandaag dat het toch anders moet. De kam snaps bleken gelukkig erg makkelijk te verwijderen met een stanleymes. En dus zette ik er een andere kleur op die veel makkelijker te combineren is met de kleuren die je nu overal in de winkel ziet en dus ook bij Bregje in de kast. Dus ik hoefde ook geen nieuw jasje te kopen!
Ik liet het koordje wel groen, dat vind ik wel speels. Ik maakte het koord door drie stroken uit groene tricot te knippen en deze te vlechten.






4 opmerkingen:

  1. Superleuk! Stofje, combi met groen en de kamsnaps, en stoer gestyled!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, een stoere draai eraan geven was precies de bedoeling!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankje! Het is echt een leuk jurkje om mee te variëren in stoffen en kleuren.

      Verwijderen