zondag 28 september 2014

Het is een meisje!

Er is een meisje geboren! Vorige week al, maar vandaag mochten we haar bewonderen. Een prachtig meisje, met een donkere bos haar, en op en top gezond!

Ik wist gelijk dat ik een cadeautje van eigen hand wilde geven, want de mama van dit meisje kan dat zeker wel waarderen. Toen deze week het kaartje op de mat viel, begon dus weer de uitdaging van het zoeken naar de juiste stofjes. Gelukkig weet ik (hopelijk) wel een beetje waarvan ze houden, dus ik wist wat ik zocht. Maar weten wat je zoekt, maakt het misschien nog wel lastiger, want je vindt nooit precies wat er in je hoofd zit.

Tijd om via internet te bestellen was er niet, dus het werd een grote uitdaging! En zodra het om pasgeboren baby'tjes gaat, vooral meisjes-baby's, gaat bij mij al het stoere overboord. Ineens val ik voor bloemetjes en lieve kleurtjes. Daar had ik overigens nog geen last van voordat ik zelf een dochter kreeg.
En op de een of andere manier kom ik dan steeds weer bij de stofjes van Tilda uit.
Kleur, maar toch wat gedempt. Soms wat te bloemig, maar er zitten pareltjes tussen. En... Ik wist dat ze de juiste kleuren in de collectie hebben. Bij een quiltwinkel in Deventer vond ik die blauw-groene gestipte stof en bij Puur wonen en lifestyle in Zwolle lag HET matchende bloemenstofje. Ik gebruikte een babyroze nicky velours voor een baby-veilige, super-zachte achterkant. Om alle zachte kleurtjes toch wat pit te geven, kreeg het dekentje een rode paspel.

De (tweezijdige) poster kocht ik al een aantal weken geleden bij Made by BE op de hip en handgemaakt markt in Zwolle. Een rompertje van de HEMA maakt het pakketje compleet.









Het kussen kreeg een flap in plaats van een rits, en kamsnaps zorgen ervoor  dat de flap op zijn plek blijft zitten. En eigenlijk is het een heel leuk detail, waardoor het niet uitmaakt hoe het kussen ligt.


Toen ik gisteren in de winkel stond met mijn groene stofje en geschilderde hartjes (geen idee waarom ik die maakte, maar ik vond het zo leuk staan), zei de winkeldame dat ze dat pakketje al een feestje vond. Dus ik dacht, weet je wat?! De stofrestjes doe ik erbij. De mama zit namelijk zelf ook graag achter de naaimachine.


10 opmerkingen:

  1. Wat is het mooi geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk & Mooi! Je hebt oog voor details. Een zelfgemaakt kado vind ik altijd superleuk en lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kado en zo recht uit het hard. Ook nog praktisch wat extra fijn is. De ontvanger is een geluksvogel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, die winkeldame dat ben ik.
    Wat zijn het kussen en het dekentje geweldig geworden.
    Prachtig.
    Je kwam me al bekend voor, maar ik kon het niet thuis brengen.
    Maar nu weet ik het dus.
    Fijne maandag, Jeanette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja zeg, wat een klein wereldje! Ik ben even helemaal verbaasd... Nog bedankt voor de goede hulp, ik loop altijd graag even bij jullie binnen.

      Verwijderen
  5. Zelf mogen bewonderen. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen